A MoMent to aPPreCiaTe

Kelabu dan Aku

Lama jugak aku tak menulis dekat sini. Bukannya ape, tengah berada di alam KELABU. Credit to Eri Chan yang sudi meminjamkan novel kesayangannya itu. And tak lupa jugak tukang bawak novel Cik Fahada.hehe.. Rasanya tak pernah lagi ada novel yang aku ulang baca balik lepas baru je habis baca. Tapi tis time around, dat thing happen. Novel ni berjaya make me smile sorang2 when thinking about jalan cerita dalam novel tu. If ada orang yang nampak aku senyum time tu, mesti diaorang wonder budak ni straight ke tak. hahaa



Sometime terbayang jugak if ada someone like Amir came to my life, am i going to like 'him', like Jun and Suhani did? Maybe yes, or maybe no. But, i still have faith in my life. Life is about reality, not fantasy. I may like 'him', but for how long? Soon, aku dan dia akan sama-sama tua. When that time come, i wonder dia dan aku boleh lagi ke hidup dalam our 'world'. 

If I met Jun, aku pun akan suka rasanya. Coz she's someone with look, attraction and brain. Suka jela kan, melihat kecantikan yang Allah jadikan di muka bumi ini. Tapi tak adelah sampai aku nak fall in love. Overall, writer novel ni berjaya make tis story live, berjaya buatkan pembaca terbuai dengan perasaan. Good job Nadia Khan!!

Sebut pasal love a.k.a cinta. Korang really understand what is love? Sayang also refer to love if translate to English. So, macam mana nak bezakan sayang dan cinta. I'm talking about cinta lelaki - perempuan. Excluded cinta pada Tuhan & our parent. Cinta tu subjektif, setiap orang ada definisi sendiri tentang cinta. So am I. Bagi aku, cinta itu ada bila ada rasa sayang, sanggup buat apa saja untuk gembirakan orang yang kita sayang, faham & care tentang kita lebih dari orang lain care pasal kita tak termasuk mak ayah kitala, ada rasa cemburu, ada rasa tanggungjawab, ada rasa respect & ada rasa risau kehilangan dia. If nak list dekat sini, memang panjangla. Cukupla setakat ni, jumpa di lain catatan. Adios !!

Semoga bermanfaat membaca Kelabu dan Aku.
1 Comments for "Kelabu dan Aku"

Kelabu itu unik.sbb kelabu tu tengah2 antara hitam & putih

Back To Top