A MoMent to aPPreCiaTe

Property Price in Malaysia

Based on Harian Metro report, 5 Februari 2013, pasaran hartanah di Malaysia dijangka terus stabil dan tidak naik mendadak pada suku pertama 2013 berikutan para pelabur enggan untuk memasuki pasaran. Keengganan ini disebabkan oleh harga hartanah yang tinggi, peraturan bank yang semakin ketat serta pilihan raya umum yang bakal diadakan pada tarikh yang masih tidak diketahui. 

Aku rasa ini adalah peluang baik bagi mereka yang ingin membeli rumah pertama atau rumah untuk pelaburan kerana keadaan harga yang agak stabil. Namun kestabilan harga ini masih lagi tinggi sebenarnya dan agak sukar untuk mereka yang baru memulakan hidup berkeluarga untuk memiliki kediaman sendiri. 

So, kepada sesiapa yang rasa ada lebihan wang and ada kemampuan untuk membeli rumah, better belilah sekarang. Sebab akan datang harga rumah tentunya akan semakin naik especially property area Kuala Lumpur. Aku sekarang ni pun tengah cari rumah  sub-sale yang below market price or rumah lelong. Nak beli rumah baru memang di luar kemampuan...

Semoga bermanfaat membaca Property Price in Malaysia.
Tag : Property, Rumah
2 Comments for "Property Price in Malaysia"

beli rumah kat KL memang mahal sangat2. kalau duit lebih bolehla buat harta sewa. kalau tak better sewa je kat KL, beli rumah kat kampung. paling rugi beli rumah apartment/flat sebab kena caj maintenance sampai bila2.

Setuju tu. If maintenance bagus takpela. Ini ada yang hampeh..kotor kwsn sekitar, ape point bayar maintenance kan.

Back To Top